25. maaliskuuta 2016

Soinnut musiikin

Apulanta laulaa yhden laulun joka havahduttaa. “Valot pimeyden reunoilla” 
Mutta moni laulu osuu ja uppoaa. Minuun ainakin. Mutta tuosta mainitsen nyt, koska se sai minut aloittamaan tämän pienen kirjoitelman musiikista ja sen merkityksestä minulle. 

Rakastan musiikkia, se porautuu syvälle sieluun. Niin niin niiiin syvälle.  Sanoilla on suuri merkitys, kuten myös melodialla,  unohtamatta lauluääntä. Biisin kokonaisuus siis on se joka merkitsee. Ja aina fiilisten mukaan. Olen kovin kaikkiruokainen musiikin suhteen. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä laajemmin kuuntelen. Niin sanotun "örinä" musiikin pariin haksahdin kun ensimmäisen avioliittoni jälkeen tapasin ihmisen joka jäi hyväksi ystäväkseni. Hän oli kova kuuntelemaan erilaista musiikkia ja tutustutti myös minut siihen. Se avarsi musiikkimaailmaani entisestään.
Musiikki tuo hyvää mieltä,  rauhoittaa, saa pahan mielen purkautumaan.. Saa tuntemaan kaikkia mahdollisia tunteita. Se helpottaa oloa. Minulla ainakin. Aivan ihanaa!

Musiikki on käsittämätön asia, jota ilman en haluaisi elää. 
Hiljaisuus on joskus myös musiikkia korvilleni, ja luonnon äänet ovat ihania ja tärkeitä.

Kuuntelen musiikkia joka ikinen päivä. Tietyt kappaleet soivat listallani tiettynä aikakautena. Vaihdellen. Hassua miten ne menevät omien ajatusten mukaan.. Miten korvat löytävät juuri sellaiset biisit jotka osuvat heti omaan elämään. Ja juuri nyt niitä on paljon. Ajatusten vaihtelevuus ja tunteiden ailahtelevaisuus varmaan tuo sen nyt.

Tällä hetkellä Yön laulu "Minne tuulet vie" on ollut aika ajankohtainen. Kuin minulle kirjoitettu tähän elämäntilanteeseeni.
https://www.youtube.com/watch?v=TEZgR_yM1XI

Niin. Kiitän musiikin tekijöitä! Te pelastatte monien ihmisten elämän taidollanne kirjoittaa, siis sanoittaa, säveltää, sovittaa.. laulaa, soittaa.. 
Musiikilla on myös todella suuri vaikutus monelle.
Minulla haaveena ollut että saisin kirjoittaa jonkun artistin lauluun sanat. Tai että minun kirjoittamista sanoista tehtäisiin laulu. Mutta tuskinpa minun lyriikkani yltäisi moiselle tasolle. No jaa, haaveita pitää aina olla.  
Kiitos musiikista! Ilman sitä elämäni olisi hurjan paljon tyhjempää.

1 kommentti: